divendres, 25 de desembre de 2009

Síntesi final del Bloc

  • La meva síntesi final del bloc, voldria començar recordant com m'ha anat el proces de creació i desenvolupament del bloc. Recordo els primers dies de classe de TIC quan el Jordi Simón ens va dir que havíem de crear un Bloc, per dintre vaig pensar què es un bloc? per a que serveix? com es fa?... preguntes que tenien una resposta, però que en aquell moment no s'havia trobar-la, és a dir que la primera reacció va ser de sorpresa, de intriga... ja que no havia utilitzat mai aquesta metodologia de fer activitats i desprès penja-las al bloc. Un cop vaig assumir que el bloc era obligatori, va començar la exploració... els primers dies no s'havia com anava, no s'havia com fer una entrada, com canviar el fons, com penjar vídeos.... per al pas dels dies i de l'ajuda dels companys, crec que avui dia 25/12/2009 se utilitzar el bloc, encara que també reconec que hem falten coses per aprendre sobre el bloc ja que es una eina molt extensa i sempre pots anar aprenen coses noves. Per tan com a conclusió dir que estic contenta del funcionament del meu bloc, encara que ha sigut una feina dura i pesada, ja que has de tenir una certa constància al dia a dia perquè sinó desprès posar-lo al dia costa molt.
  • D'activitats que podria destacar que més m'han agradat, ja pel simple fet educatiu com per interès propi, seria el audictity i el Jclic.
1. El audicity és va ser unes de les intervencions que hem van agradar, perquè és un programa que treballa el so, la mescla de diferents sons, és a dir que pots tallar cançons, pots canviar la veu de les cançons.. pel fet educatiu hem va semblar interessant, perquè és un programa que serveix per poder ensenyar als nens a agafar agilitat amb l'ordinador i alhora també ensenyes nous programes. Personalment m'ha agradat,perquè he conegut un programa nou que no havia utilitzat mai i perquè les coses relacionades amb el so m'agraden.

2. El Jclic també és unes de les intervencions hem va agradar, perquè és un programa per poder crear activitats educatives, com per exemple: trencaclosques, relacionar imatge i paraules, ordenar frases... Per part educativa hem va semblar interessant, perquè les activitats que creen es poden ajudar als nens aprendre noves temàtiques, com per exemple: els animals, les fruites... i personalment hem va agradar, perquè vaig trobar que era un programa fàcil d'utilitzar i alhora és poden fer activitats molt creatives i educatives.

  • Com a conclusió per a tancar la síntesi final del bloc diria que estic contenta de l'assigntaura, encara que he tingut problemes en algunes de les activitats que s'havien de realitzar i això m'ha fet que m'estanques en alguns moments, però he pogut fer-les i per això estic contenta, perquè he pogut millorar en alguns aspectes de la informàtica i alhora he conegut nous programes informàtics.

dimarts, 22 de desembre de 2009

Reflexió seminari

  • Voldria dedicar un tros del meu bloc a una breu avaluació sobre les sessions de seminari i una breu reflexió personal sobre com he trobat las sessions i com me sentit dintre del seminari i del grup. Podria començar avaluant dient que les primeres sessions eren poc dinàmiques, poc participatives degut a que no ens coneixíem, però poc a poc vam anar creant un grup de classe unit, participatiu i col·laboratori, gràcies això hem fet que entre tots el seminari així tingut activitats molt dinàmiques. Com a reflexió personal dir que estic molt contenta de com anat el seminari. Els primers dies recordo, que estava molt nerviosa, tenia com por d'haver de fer una dinàmica que s'hagués de parlar davant de la classe, tenia intriga per saber que era un seminari, que s'avaluava, que et demanaven... dia a dia aquestes angoixes, por, dubtes, etc, s'han anat resolent. Crec que cada una de les activitats han tingut tant un aspecte positiu com negatiu, per exemple els debats com a aspecete positiu seria que he pogut aprendre noves coses, descobrir nous coneixements i despertar el interès per temes com per exemple la actualitat educativa. Com a part negativa podria dir que hi havien vegades que es feien llargs i pesats. Continuant amb la reflexió voldria destacar un aspecte molt important que m'ha aportat el grup de seminari i la meva tutora l'Anna Mackay, aquest aspecte ha sigut la pèrdua de por davant el públic, és a dir tenir seguretat en mi mateixa alhora de expressar-me o defensar un treball davant de la classe. Aquesta pèrdua de por, reconec que la he perdut gràcies al seminari ja que durant les sessions fèiem lectures en veu alta, debats, comentaris...un seguit d'activitats que t'obligava a parlar en públic, però gràcies a la seguretat que el mateix grup i la tutora hem donaven, m'han fet agafar confiança i seguretat en mi mateixa alhora de parla en públic. Per tan podria tancar aquesta reflexió dient que estic molt contenta del grup i de la tutora que he tingut i que espero poder seguir amb aquest grup de seminari el semestre que ve.

Seminari dia 23/12/2009

  • A la sessió d'avui hem fet un petit berenar mentre fèiem una reflexió sobre el nadal, sobre com el celebràvem el nadal a les escoles quan érem petits i com es celebra ara. Hem parlat en aquesta reflexió sobre quines activitats fèiem, com per exemple decorar la classe, fer manualitats.... i com avui en dia es continua fen aquest tipus d'activitat, però per exemple tema pessebre s'ha de tenir més en compte si es fa o no es fa i si es fa explicar perquè es fa, degut diversitat de cultures a les aules.

dimarts, 15 de desembre de 2009

Educació física

  • Aquest vídeo és una activitat que vam fer a la classe de educació física .
  • Aquest activitat consistia en prepara un circuit utilitzant diferents habilitat motrius, però per poder explicar el que havien de fer, s'havia de fer explicant una història.
  • La nostra història explicava que havies d'entrar a la cova del bolcà, però com la cova crema i la entrada es molt petita has d'anar estirada. Al arribar al final de la cova trobem un tresor, per agafar-lo has de fer un salt per sortir de la cova, però el tresor com crema, per tornar has de marxar corrents.
  • Aquesta història la vam fer : Leticia Ribas, Elisa Capellades, Manel Albi i Cora Nicolás.

video

Pràctica Jclic author

  • He realitzat la pràctica de Jclic author, per fer aquesta pràctica he realitzat les següents fases:
1. Pluja de idees
2. Recerca d'imatges que utilitzat per fer les activitats
3. Pensar els exercicis: trencaclosques, trencatext, associatext i associaimatges
4. Descarregar i instal·lar el Jclic author
5. Obrim el Jclic author
6. Anem a proyecto - li donem nom al projecte i lloc on el guardem
7. Anem a mediateca i pugem les fotografies que utilitzaré
8 Anem a actividades i fem :
  • Posem nom a la activitat
  • Color de fons
  • Misatge inicial i final
  • Color del text, grandària...
9. Provem el joc
10. Guardem el projecte
11. Anem a herramientas i creem pàgina web

  • Aquests és el meu projecta:

Debat

  • El dia 9 Desembre 2009, el meu grup format per: Núria Comajoan, Laura Morales, Bea Gonzalez, Ariadna Soto, Laura Figueres, Sandra,Georgina i Leticia Ribas.
  • El nostre debat va tractar sobre la immigració, vam començar parlant sobre que pensàvem de la immigració si havia beneficiat o no i desprès ens vam centrar en diferents temes: la pèrdua o no de la llengua, de las tradicions, la vestimenta.... Aquí adjunto un document que és un petit guió que vam seguir per fer el debat.
  • Com a resum personal diria que el debat va ser una nova experiència, al principi personalment em va costar, perquè no trobava informació i tampoc estava molt definit com realitzar-lo, però desprès quan vam anar quedant va anar sortint les idees. El dia de la exposició al principi els nervis em menjaven, però per dintre vaig pensar no passar res, perquè es un treball en grup, ho tenim preparat i les idees que surtin estaran bé, perquè ho tenim preparat... amb aquest pensament vaig dir va Cora endavant i els nervis me'ls vaig menjar.

dilluns, 14 de desembre de 2009

Seminari

  • Durant els dies 10, 15, 17 de Desembre, no fem classe de seminari, sinó que fem reunions amb la tutora per tal d'avaluar com anat el semestre, com ens va el curs i que pensem de la universitat i del funcionament.

Jclic

  • Jclic és una web d'activitats educatives
  • Projecte Jclic: és un conjunts d'activitats i aquestes activitats són trencaclosques, mots encreuats....
  • Hem de tenir instal·lat el llenguatge Java, per tal d'utilitzar el Jclic
  • El Jclic està format per 4 aplicacions:
  1. Jclic applet: permet incrustar les activitats Jclic dins d'una pàgina web.
  2. Jclic player: programa independent un cop instal·lat permet realitzar activitats des del disc dur de l'ordinador sense que calgui estar connectat a internet.
  3. Jclic author: permet crear, editar i publicar les activitats d'una manera més senzilla, visual i intuïtiva.
  4. Jclic reports: modul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats fetes pels alumnes.
Activitat realitzada a classe:

  • En aquesta activitat el que hem fet es crear 4 activitats: 2 trencaclosques i 2 jocs d'associacions.
  • Hem utilitzat la aplicació Jclic author.
  • Processos: 
  1. Obrim el programa Jclic author
  2. Anem a mediateca
  3. Cliquem el botó d'afegir actitvitat
  4. Escollim activitat i nom
  5. Configurem la activitat ( color de fons, lletra,.... )
  6. Anem a plafó
  7. Configurem com estructurem la activitat ( color de fons, lletra, com es realitzara la activitat... )
  8. Un cop tinguem tot configurat, fem una prova, per observar si esta bé o no el joc
  9. Per últim guardem el nostre projecte i el pugem a una pagina HTML.
  • Aquesta es la activitat que hem realitzat la Leticia Ribas i la Cora Nicolás a classe:     Fruites

dijous, 10 de desembre de 2009

Territori, Lliçà d'Amunt

  • Aquest el treball del territori sobre el poble de Lliçà d'Amunt, fet per: Leticia Ribas i Cora Nicolás.

video

dimecres, 2 de desembre de 2009

Seminari dia 1/12/2009

En aquesta sessió de seminari hem fet una posada en comú sobre les idees de la pel·lícula Àgora.
  • Descripció de l'activitat:
1.Pensar en els diferents temes que tracta la pel·lícula:
  • Conflicte entre cristians i jueus
  • Astronomia
  • Política
  • Amor i desamor
  • Imposició
  • Educació
  • Tolerància
  • Força de violència
  • Força de saviesa i raonament
  • Estatus socials
  • Filosofia
  • Religió
2. Elements comunicatius:
  • Llibertat de parlar, però només dintre de Àgora.
  • Canvi en el color de la roba, al principi la roba és de color clara i al final de la pel·lícula la roba es de color fosca.
  • Hi han moments de comunicació manipulada
  • Els moments de llibertat de comunicació són al carrer
3. Llenguatge audiovisual:
  • Observació des de l'univers, és a dir des d'alt, una visió en zoom per poder veure que  hi ha una terra en moviment, encara que no es sàpiga quin és el seu moviment.
  • Imatges des d'una visió de dalt, per poder observar els diferents moviments de la gent i els canvis en la ciutat.
4. Comentari personal:
  • Personalment no hem va agradar la pel·lícula, ja que aquest tipus de pel·lícules que parlen sobre cristians i jueus a mi no m'agraden. En canvi en el sentit de muntatge, de creació m'ha agradat, perquè l'he trobat elaborada. 

Els 7 nans

  • Hem fet una recitació de rodolins, imitant els 7 nans de la blanca-neus. Aquesta representació la hem fem fet: Leticia Ribas, Laura Morales, Ariadna Soriano, Bea, Núria Comajoan i Cora Nicolás.
  • Com a record personal, ha estat una experiència molt divertida, tan alhora de prepara-ho com alhora d'exposar-lo. Encara que els segons abans de sortir, la tensió de si sortiria bé o no ens estava menjant a totes i desprès davant de la classe, la vergonya em tenia atrapada, per un cop va començar la meva companya Núria a recitar, els nervis seguien per dintre, però no tenia cap altre sortida que fer la meva recitació desprès, llavors vaig dir hem toca i em vaig menjar els nervis.
Recitació:
  • Núria : Hola sóc el dormilega i m'agrada molt dormir i no m'agrada gens buscar brega.
  • Cora: Hola sóc el mocós i el meu mocador porta dibuixat un ós.
  • Bea: Hola sóc el tímid i sempre tinc molta vergonya, no us rigueu, no es conya.
  • Laura: Hola sóc el savi i se tantes coses com un avi.
  • Ariadna: Hola sóc el feliz i m'agrada molt menjar pastís
  • Leti: Hola sóc el mudet hi he après a parlar gràcies als meus germanets.
  • Totes: I falta el rundinaire que no ha vingut perquè no li agrada que li emprenyin gaire.

La barca puja i baixa

Representació de la cançó realitzada per la Leticia Ribas i jo. Va ser una experència molt divertida i alegre, ja que va sortit tot d'improvitzat.

video

La barca puja i baixa només hi pot anar la Cora de marinera i la Leti de capità.
La Cora ha caigut a l'aigua, la Leti la va a buscar.
Un petò i una abraçada i se'n van a passejar.