- Temes/aspectes tractats durant la sessió:
- Podríem extreure les idees més importants del text:
a) Aspectes positiu de la crisi econòmica es que han augmentat els vincles familiars
b) Aspectes negatius de la crisi econòmica que moltes famílies han tingut que suprimir el casal d'estiu, les colònies... i han passat moltes més hores amb els pares, cosa que al començar la rutina, la feina dels pares, els nens troben a faltar aquelles hores d'estiu en família.
c) Trobem dos tipus d'activitats escolars:
1. Activitat per tapar horari: és aquell tipus d'activitat que obliga el pare a fer al nen, per poder cobrir aquelles hores que els pares no poden estar a casa i el nen no es pugui sentir sol. El problema d'aquesta activitat el trobem en que hi han nens que entren a las 9 a escola i no surten fins las 21 de la nit i això pot provocar que el nen es senti angoixa't i sense llibertat.
2. Activitats amb una implicació pare-fills: és aquell tipus d'activitat on el nen a donat la seva valoració, és a dir on els pares han preguntat al nen si la vol fer i on el nen ha pogut donar la seva opinió. Aquestes activitats són les que millor funcionen, ja que el nen gaudeix de l'activitat i alhora sempre hi ha una motivació pels pares, on implica la comunicació entre pares i fill sobre l'activitat, cosa que ajuda a fomentar aquelles hores que el nen necessita passar amb la seva família.
d) " Los niños llave " explicació que dona Javier Urra en el text explicant que són aquells nens que els pares en lloc de tenir-los fen activitats extraescolars, els hi dóna'n la clau de casa. Aquest tipus de nen a la llarga poden tenir greus problemes, ja que sinó els controles el que fan a casa, poden acabar amb problemes d'obesitat ( degut a que arriben a casa i es posen a veure la televisió i a menjar ), viciar-se: a la consola, al Internet, a la televisió...
2. Reflexió personal a partir dels aspectes tractats:
- Amb aquest text com a reflexió podria extreure la importància que s'ha de donar als nens una vegada a començat la jornada laboral, no només el fet de no obligar-los a fer activitats extraescolar, sinó a saber distribuir el temps per poder passar estones amb família o si la feina no ho permet els moments que es poden passar amb família gaudir-los al màxim.
3. Valoració:
- Com a primera sessió de seminari, estic contenta per com va el funcionament. El grup que m'ha tocat m'agrada perquè es participatiu i alhora escolta les opinions de tothom i pel que fa al ritme de les activitats també estic contenta, perquè tenim molta cosa ha fer, però sense pressionar, sinó fen feina, però poc a poc i amb un cert control per part de la tutora, de manera que podem anar millorant les nostres activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada