skip to main |
skip to sidebar
Seminari dia 29/10/2009
Sessió: DEBAT
- A la sessió d'avui hem fet un debat sobre la nova llei d'educació " La proposta del nou calendari escolar per al curs 2010-2011 a Catalunya ". Hem fet dos grups, un grup s'ha possessionat a favor i l'altre en contra.
- Aquest serien unes de les idees que han sortit en el debat:
- La setmana de vacances a Febrer, és favorable pels professors, perquè serveix per tenir uns dies de reflexió i posada en comú entre ells de com va el trimestre i de preparar noves activitats.
- Redueix el problema de que la primera setmana de setembre que els pares comença'n a treballar no saben amb qui deixa els nens.
- Serveix per donar un descans als nens/es, ja que el segon trimestre és dur per ells.
- Durant aquesta setmana de festa, no vol dir que els nens/es no facin res, l'escola pot proposar de fer una setmana cultura, és a dir donar feina als nens/es, perquè treballin. Inclús es podria anar a l'escola a fer activitats i alhora a fer els deures, sinó l'escola es podria encarregar de ser un mitja de comunicació entre l'esplai i la família per poder portar els nenes/es aquella setmana a l'esplai.
- Durant la setmana de festa, es podria realitzar les activitats previstes per fer durant el curs, així motives els nens/es aquella setmana i desprès no cal fer cap sortida, així hauran tingut una motivació per fer aquelles activitats,
- Trenca el ritme d'estudi, ja que acabes el primer trimestre, fas las vacances de nadal i quan tornes i comences agafar el ritme, et tornen a donar vacances.
- Durant la setmana de Febrer, qui es queda els nens?
- Pot tornar aparèixer el problema de "niños llave y niños agenda "
- No tothom es pot permetre el luxe de pagar excursions al nen/a cada dia i l'ajuntament donara prou subvencions per tothom?
- La setmana cultural, si es converteix en una setmana plena d'activitats i desprès es fan més activitats durant el curs, pot crear molta saturació d'activitats i els nens/es perdin el interès per elles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada