- Competència digital
El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia, rep el nom de competència digital i el procés de les mateixes s'anomena alfabetització digital.
- Competència digital del mestre
Competències específiques de caire didàctic que habilitin al educador per emprar la tecnologia per ensenyar i ajudar aprendre.
- Documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents:
Normes UNESCO:
- Nocions bàsiques de tecnologia
- Funcionament bàsic del maquinari i del programari, aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicació, un programa de presentacions i aplicacions de gestió.
- Han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petit grup i amb alumnes sol.
- Aprofundiment de coneixements
- Han de conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i han de ser capaços d'utilitzar-los amb flexibilitat en diferents situacions basades a problemes i projectes.
- Han de ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per resoldre els problemes que s'hagin escollit.
- Han de saber utilitzar les TIC per crear i supervisar els plans de projectes dels estudiants de grups o estudiants sols.
- Han de posseir competències i coneixements per crear projectes complexos i vetllar per la seva gestió i per col·laborar amb altres docents.
- Creació de coneixements
- Han de saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants en matèria de creació de coneixements.
- Han de ser capaços de desenvolupar un paper de lideratge en la formació dels seus companys, com l'elaboració i aplicació d'un concepte de la seva escola com comunitat basada en la innovació i l'aprenentatge.
Normes de la ISTE:
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents
- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis.
- Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital.
- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat.
- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants
- Creativitat i innovació.
- Comunicació i col·laboració.
- Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació.
- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions.
- Ciutadania digital.
- Funcionament de la tecnologia i conceptes.
Què no sé?
MÒDUL 2: INFORMÀTICA INICIAL
- Sistema operatiu
- Formatar un disquet
MÒDUL 3 : INFORMÀTICA BÀSICA
- Sistema operatiu
- Restaurar una còpia de seguretat
- Internet
- Configuració de la memòria cau
- Compressió i descompressió d'arxius
- Tractament de textos
- Inserir una imatge com a marca d'aigua
- Combinar correspondencia
- Tractament de la imatge i presentacions
- Dibuixar imatges amb el Paint
- Programa Picassa
MÒDUL 4: INICIACIÓ A L'OFIMÀTICA
- Full de càlcul
- Base de dades
- Edició de documents digitals
- Diseny d'una pàgina utilitzant HTML
- Crear un document digital persona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada